12 juni 2012



Man kan inte annat än gilla mitt arbete och mina sköna tanter! Detta trots jag ofta är helt slut i huvudet och trött psykiskt på detta "tjatande" som det är på en demensavdelning.
Men allt roligt och alla glada boende väger upp det hela och gör att man orkar och stortrivs.

 I går satt fyra av pantertanterna uppe och vi tittade på Sverige-Ukraina.
Jag hade kvällen till ära gjort lite salamimackor som serverades med ett glas rött, som en uttryckte sig.
Röd saft i glasen alltså.
Kommentarerna var många och jag var ibland tvungen att gå ett varv för att inte visa att jag fnissade.
Bl.a så tyckte dom att killar nu för tiden har väldigt taniga ben, Zlatan borde sikta bättre och res dig upp pojk! Ligg inte där och tjura!
Full koll på vem Zlatan var och i pausen dök ju Tomas Brolin upp som expertkommentator.
Han visste dom också vem han var men tyckte att han blivit väldigt fläskig!

När matchen var slut så skulle en pärla hålla tacktal till mig, lät så här ungefär:
Jag vill tacka dig, för att du är så snäll! Vi har fått så goda mackor och det var värdefullt för oss, nu kommer jag sova gott för jag har inte fått något annat att äta på hela dagen. 
Vi tackar dig med.........(lång väntan)....... en applåd!
Så ställer sig alla fyra upp och applådera!

Ja, vad säger man, man blir nästan tårögd. Sen sov tanterna hela natten med salamimackorna i magarna.
Samma tant bad mig i och för sig dra åt helvete klockan 6.00 på morgonen, det svänger snabbt i speedway!

Har varit en sväng till Bålsta nu. Handlade lite frukt, grönt. kyckling, kaffebönor och en brödrost.
Det var ju den rackarn som gjorde att jordfelsbrytaren löste ut och jag satt som ett fån och väntade på att strömmen skulle komma tillbaka. Skulle kanske kollat utrustningen först....

Här kommer bilder på dagens inköp i Pettssonska:


Lite matnyttigt!
 

Har även skickat efter ett par Mohedatofflor. När man var ung och snygg hade jag alltid den berömda Knulp-träskon, inköpt på Kungsgatan i Stockholm. Dom säljs fortfarande men är ganska dyra.
Dom här gillade jag, men jag är osäker på om jag ska behålla dom. Klacken är 6,5 cm och dom klonkar när jag går.
Lotta och jag ska till en träskofabrik i Barkarby på torsdag. Hittar jag några där som inte klonkar så skickar jag tillbaka dessa.
Fast jag gillar dom, gillar brunt. Kanske behöver två par?

Nu kom Erika, dags för mys!

1 kommentar:

  1. Varje gång jag får för mig att ett par träskor borde jag nog ha, så kommer en arg påminnelse från gumman i fotknölen om söndersparkade ditos och då går träskobegäret alltid över rasande fort! Fast jag kan tycka att det är lite läckert med fina träskor.... AJ!

    SvaraRadera