25 juni 2012

HURRA!



Trotsade skitvädret och klev ur sängen ändå. Måndag i dag och det betyder vägningsdag!
 Hade inga större förhoppningar om minus på vågen eftersom jag tycker att jag senaste veckan har tuggat konstant.
Blev därför väldigt glad när det visade sig att jag gått ner 1,5 kg! Tackar!
Nu blev jag genast på mycket bättre humör och lite regn har väl ingen dött av?!

Har en del att pyssla med idag. Ska planera veckans middagar och inköp. Jobbar hästvecka, d.v.s fem nätter och då gäller det att vara välplanerad. Så en tur till Willys står först på listan.
Sen skulle visst min bror komma hit och få hjälp med bokning av USA-flygbiljetter.
Han brukar dyka upp 9.00, den hurtfriske jäkeln! Men tack och lov inte idag, jag öppnar sällan dörren före 11.00 till släkt, vänner och annat löst folk.
 Jag är trött och har en lång startsträcka innan jag orkar umgås.......

Vidare skall dom roliga räkningarna betalas, alltid lika spännande. Hur mycket blir över?
Borde räcka till någon utsvävning, juni brukar det bara något mindre med antal räkningar.
Elräkningen är ju i alla fall mindre på sommaren = glad Ewa.
Sen måste jag titta förbi Apoteket och köpa Revaxör till Åsa. Inte för att jag tror att hon har vaxproppar utan för att hon var så snäll och lånade mig en förpackning i lördags.

Idag drar vi in magar och hakor och brister uti i sång!
Vi sjunger "Ja må du leva" för dessa två fina vänner till mig!

Världens bästa sjuksköterska Anne fyller år just idag!
Och Pia, världens bästa undersköterska, här på väg hem i Ullaredsexpressen. 
Pia fyllde år i lördags!

Har ingen aning om hur mycket damerna fyller. Det är inte det viktigaste. Det viktigaste är att dom är mina fina vänner! Och jag gillar dom massor!

HURRA FÖR ER!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar