6 juni 2012

Grattis Gustav och Sverige



Heja Sverige! Nationaldag idag, och jag har sovit bort festligheterna. Gustav har namnsdag också.
Det är betydligt viktigare än nationaldagen tycker vi i Pettssonska.
Han fick dagen till ära välja vad han ville i kylskåpet.


Han valde ost, en liten bit prästost. Det gillar han. 
Tror Rolf letar fram lite räkor ur frysen senare i kväll som grabbarna kan mumsa på när mamma åker till jobbet för att tjäna brödfödan.



 Annars så har jag sovit gott efter nattens jobb. Det första nattpasset efter må-bra-semestern.
Var lite trött ett tag där mellan 03-04, men lite te och snack med Mia så var jag med i matchen igen.

Rolf har gått bananas på våran s.k trädgård idag. Vårt enda träd på framsidan kapitulerade totalt när vi var på semester. Emilie messade och frågade om vi hade en motorsåg för en stor gren hade lagt sig över Clion. Som tur var blev det inga skador på bilen.

Så idag har han terroriserat grannarna med hysteriskt motorsågande.
Kände att jag var tvungen att hugga in lite, hjälpa kraken med bortforslandet av grenar, kvistar och annat. Vi slet och drog allt till baksidan, i den lilla skogen bakom huset lämpade av det.
Så nu är jag svettig, det är jobbigt med lite hederligt trädgårdsarbete, något som för mig är en väldigt ovan syssla.

Snart ska vi äta. Idag grillar vi grisarlse, eller flintastek som det också heter. Sen skärs detta vidunder upp i små smala skivor som vi sväljer tillsammans med ugnsrostad potatis och grönsaker.

Sen är det väl nästan dags att bege sig till jobbet igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar