23 juni 2012



Goddagens mina vänner denna midsommardag!
 Hoppas ni mår bra allihopa! Själv har jag drabbats av någon konstig åkomma. Kom som ett brev på posten i går kväll mitt under Tysklandsmatchen.
Det surrar och tjuter i huvudet, är lite yr, har ont i öronen och huvudet, skallen känns tom och uppspärrad?!
Dessa symtom tror jag många har just idag en dag som denna, dagen-efter-symtom.
 Men inte jag. Jag är definitivt inte bakis, eller trött som det heter på Rolfspråket.
Ett glas vin gör ingen sommar......
Efter lite hårt googlande så har Doktor Ewa nu ställt diagnosen: Vaxproppar i alla öronen...minst!
Kan fixas till själv med Revaxör,

  men detta får vänta tills imorgon då Apoteken har stängt idag. Hoppas nu bara att dom har öppet i Bålsta som dom brukar på söndagar.
Så idag får jag gå med huvudet i en kaffeburk....så känns det.

Eller finns det någon som har något annat tips och trix så hör av er!
Jag håller på att bli galen!
Kan tyckas töntigt att bli galen av detta simpla, men det är obehagligt och irriterande som sjutton. Tro mig!



Annars så rullar det på som vanligt här i Pettssonska. Emilie och jag började dagen med att redan klockan 8.30 gå ut på powerwalk. Tänkte lämna WO först p.g.a sjukdom, men det är ju inte öronen jag går med.
Det duggade lite och Bro var nästan folktomt! Vi mötte endast två levande personer, båda hundägare.
Sen såg vi en joggare i mössa och tre andra hundägare på långt håll.

Däremot verkade kommunens alla sniglar ha något jippo idag, eller i morgon, det tar ju tid för dom stackarna att förflytta sig.
Vi fick ha blicken på marken under hela promenixen, det var MÅNGA sniglar ute, och alla gick dom åt samma håll, åt höger!

Idag gör vi ingenting....det råder en slapp stämning här. Ganska skönt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar