8 juni 2012



Hej på er fredagsfirare!
Dagen har börjat bra, eller förresten vad snackar jag för goja? Blev ju strömavbrott mitt i frukostbuffén.
Katastrof, såklart. Mina rostmackor förblev fast i rosten och ingenting fungerade såklart.
Vänta, vänta och vänta i 1,5 timme, Herr Ström verkade ha gått för dagen, redan?
Ringde till slut EON, utsugarföretaget som levererar denna svindyra ström till Pettssonska.
Fick prata med en trevlig, förstående pojk som sa att dom inte alls hade några strömavbrott i mitt område.
Jag blev kallsvettig, han frågade vänligt om jag kontrollerat utrustningen?
Utrustningen? svarade jag och stämplade nollar.
Ja, alltså jordfelsbrytaren fortsatte den tålmodige i andra ändan. Aha, nej det hade jag förstås inte gjort.
Jag klättrade upp på en stol, ficklampan i högsta hugg och glasögonen på näsan och jovisst den stod på 0-läge.
Lätt fixat alltså....nu undrar jag bara varför den löst ut, men pojken som fortfarande var kvar i luren förklarade massa obegripbart för mig.
Men jag tycker nog att någon av våra personliga elektriker kunde komma och kontrollera denna utrustning.......blink,blink till Peter eller Jonas!!!

Efter detta så var det hög tid för fredagsumgänge med lilla mamma. Idag hade jag med mig en flaska Martini och mamsen tog glädjeskutt  i vänstervarv, tänk vad lite sprit kan göra susen?

Handlingen gick bra, fikat efteråt också. Vi pratade om Grekland och alla resor som hon och pappa varit på genom åren.
Hemma igen hos en uttråkad kisse och en nyss hemkommen Emilie. Hon var en stund på jobbet men åkte hem igen, hon mår inget bra alls. Hostar och snorar, stackars barn!

I kväll slår vi oss lösa, vi passar på när Rolf är borta. Blir billigare så. Han ska på femkamp på Grönan och sedan vidare på räkkryssning med jobbet. Vem vet när eller om han kommer hem något mer......
Jag tar alla mina troll och en söt pojkvän med mig och äter på restaurang, vi har något att fira!
Och det kommer ni få reda på så småningom......

Måste dammsuga nu.....det virvlar av dammtussar runt benen på mig. En del stora som pudlar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar