16 juni 2012

Grattis Broiken!



Sicket regnväder man vaknade upp till! Man kan tro att det är oktober. Den härliga svenska sommaren när den är som sämst!
Låg kvar en stund, Gustav kom och la sig tätt intill, då vill man inte gå upp.
Till slut så masade jag mig ändå in i duschen och som på ett ögonblick blev jag pigg som en dement pensionär klockan 04.00 på valfritt demensboende.

Emilie och Erika har varit i stan i dag och testat ett pass bikramyoga. Det är ett 90 minuter långt yogapass i 40 gradig värme.
Man svettas nåt så in i bäng (som mamma skulle uttryckt sig)
Har inte hunnit prata så mycket med dom än,  men dom var nöjda och tyckte det var ett bra pass och dom hade svettas ganska rejält.
Skulle man välja att gå kontinuerligt på detta stolleprov så får man vara beredd att hosta upp en del cash.
1500:- per månad! Jag hade fyndat på Groupon och köpt detta i julklapp åt dom, tror det var 5 gånger man fick gå för 350:-.
 Få se om dom vågar sig dit något mer.

Rolf och jag satte på oss gå-bort-kostymerna och for i väg till Fotbollshallan för 100-årskalas!
Vår köra förening Bro IK fyller i år alltså 100 år och jag har ju under en del år varit lite halvaktiv både som ledare, kaffeflicka och inte minst skoknytande och snortorkande mamma.

Vi ska vara stolt över vår fotbollshall, den är superfin och ganska unik. Inte många kommuner som har en sådan fin fotbollsanläggning med både konstgräs inomhus och fina gräsplaner utomhus.

Det var inte så mycket folk där som alltid när det ordnas något. Styrelsen, sektionerna och andra ledare hade gjort ett jättejobb med hela kalaset. Bra jobbat!
Det fanns ett otroligt rolig och intressant arkiv med massor med bilder från både long time ago och nutid.

Det bjöds på kaffe och tårta. Bageri Mazarin hade dagen till ära snitsat till en Bro IK tårta i blå färg.
Såg god ut men jag tog ingen bit, valde kaffet i stället som var gott.

Träffade många gamla Bro IK-rävar, som vi pratade med, det är alltid kul. Jag kan faktiskt sakna all gemenskap och jobb man la ned i klubben när det begav sig.
Vi hade kul, och ibland undrar jag hur många klassrumsgolv jag sovit på under alla dessa cuper och turneringar man varit med om med F-85 och ibland även P-85.
Och alla midsommarfiranden på IP, när vi hade hand om Cafeét. Herregud, vilket slit det var!
Men kul såklart!

Tog lite bilder på bilderna som satt uppe i fotoutställningen, blev inte så bra men kul att se:


 Titta noga! Jag tror ni känner igen er i alla fall några.....Micke glad coach efter seger i S:t Erikscupen, innnebandy med F-81. Hej Lindah!


 Jocke och Frida på gympa! Mina små sötnosar! Jocke längst till vänster och Frida trea från vänster.


Fina, fina Glenn! Om du visste hur saknad du är!


 Fru Carlsson till höger! Är lika vacker nu som då.


Bro IK tårtan hade en strykande åtgång.



 Det ordnades aktiviteter under kalaset också. Alla sektioner var representerade.



En klurig frågesport där denna fråga är högaktuell!


Det här minns jag så väl, F-85/86. Fotbollstjejerna som aldrig gav upp. Lika glada fast man ibland (oftast) förlorade, ibland med stora siffror.
Tidiga söndagsbilresor genom dom Uppländska skogarna till någon liten gräsplätt i Rimbo, Hagby, Bälinge eller Örsundsbro med glasspausar och fika på gräset efter matchen var roligast.
Hittade man dessutom ett fyrklöver på gräsplanen under match så var lyckan fullständig!
Ett härligt gäng som jag hade många roliga stunder med.
Emilie i vackert fint pannband i övre raden.








3 kommentarer:

  1. Men så kul bilder! Skäms att säga det men har aldrig ens varit inne i den "nya" fina hallen...
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. HAHA åå gud vad roligt att få sen den här bilden Ewa =) det enda jag minns är att jag var väldigt liten om man jämför med alla andra tjejerna och att jag inte var så bra på planen. KRAM

    SvaraRadera