8 juni 2012

Världens bästa Erika



I kväll satte jag på mig spenderarbyxor i stretch och bjussade mina älsklingar på middag på Golden Cave i Kungsängen.
Skattepengar är ett kul inslag på kontot och det är synd om dom skulle sitta där för länge och ruttna.
Rolf var kvällen till ära fri och lössläppt så vi passade på.
Hoppas han har lite räkor i fickan till Gustav när han kommer hem från räkkryssningen.


 Erika, min finaste Erika! Jag är så stolt över dig. Du har kommit in på Radiolinjen!
En tvåårig utbildning och du kommer kunna titulera dig Radiojournalist när skolan är slut..coolt!
Jag är alltså om två år stolt mamma till en fastighetsmäklare och en journalist!

15 stycken tas in och du är en av dom. Bäst när det gäller!  Såklart kommer jag sakna dig, varje dag!
Du flyttar 35 mil till Vara, nära Skara, Lidköping, Skövde, Vänersborg och Göteborg.

Här kan ni läsa om denna unika utbildning som samarbetar med Sveriges Radio:

http://www.vara.fhsk.se/kulturvast_templates/Kultur_ArticlePage.aspx?id=56116

Så idag fanns det all anledning att fira!

 Fina Jogge och fina förkylda Emilie
 Mor och finfina Erika
 Dagens varmrätt, finfin kalvfilé med ugnsrostad potatis och olika såser. Himmelskt gott!
Nakenfisen Gustav blev glad när vi kom hem. Nu har vi hamnat i soffan, fotbolls-EM äntligen igång.

I kväll ska jag lägga mig tidigt, är redan trött. Ska jobba extra både lördag och söndagnatt.
Totalkaos på Flottiljen tydligen, all nattpersonal är sjuka i helgen.....samtidigt.
Så fyra nätter på raken med mina egna måndag och tisdag. Det funkar, jag har ju inga problem att sova dagtid.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar