20 juni 2012

Jag igen!


 I dag är det onsdag den 20 juni, och det är dags att ikläda sig jobbaruniformen i kväll igen.
Två lediga kvällar går fort, har mest slappat, sovit och promenerat.
Blev ingen tidig PW i morse, ingen av oss orkade. Jag och Gustav låg kvar länge i sängen.


Så här ser det oftast ut när jag ska bädda! Gustav hoppar upp och kryper under överkastet. Sen ligger han där ett bra tag och snarkar. Jaja, bädda hinner jag med, får bli lite senare.


 Hade främmande i går, ett litet rådjur kom och mumsade i den stökiga rabatten. 
Verkade lite ensam tycker jag.


Gustav var så kelig och gosig hela dagen igår. Vankade efter mig och ville bli buren hela tiden. 
När Rolf kom hem så blev han överlycklig och hoppade upp direkt i pappas knä och la sig tillrätta.
Rolf ville inte heller idag vara med på bild!


 Världens finaste kisse....med öppna ögon!


Och med stängda, som oftast!

Vad ska jag roa mig med idag då? En tur till Bålsta står först på listan. Gustavs kattmat börjar ta slut. Vill ju inte att han ska svälta över midsommar. Vidare ska jag på APT klockan 14.00, 
Arbets Plats Träff. Mitt första på Flottis faktiskt. Oftast så har jag jobbat och orkar inte kliva upp i tid. Vi på natten behöver inte gå varje månad men åtminstone en gång i halvåret, har chefen sagt.
Efter det så blir det matlagning, idag serverar jag skaldjursrisotto till min familj. Ja, eller till Rolf och mig bara.
Tror inte Emilie äter hemma idag heller.

Lite vila på det och sen till jobbet för andra gången idag.
Vilar från PW helt idag, mitt knä krånglar igen. Det är svullet, värker, känns osmort och jag har svårt att böja det!
Diagnos på det...någon? Amputation kanske!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar