19 juni 2012

Sista Pargabilderna, jag lovar!



Godmorgon Världen!
 Gustav och jag tog oss lite välförtjänt sovmorgon i morse. Jag masade mig inte ur sängen förräns vid 9.00 och Lill-Prinsen sover fortfarande.
Idag ska jag inte göra ett någe, bara lite. En tur till Apoteket, powerwalk och lite dammsugning är vad jag mäktar med.

Kom på att jag har massor med bilder kvar att visa er från Parga, idag tänkte jag köra kategorin
"Lite gott och blandat", förhoppningsvis inga kort på oss, utan på djur, natur, folk och fä.
Märker nu efter 2 timmars seg, bedrövlig uppladdning att bilderna kommer hipp som haver.

 Den lokala blomsteraffären i Parga med vackert pyntat damcykel i entrén.
 Fiskaren Kostas Konstantinidis blev glad över storfångsten = en silverfisk modell, lagom för två.
 Konstig bil som man styr med styre, inte ratt
 Vi hade vägghängd brödrost på rum 220, eller kan det vart ett element.
 Vykort från Parga, ett hål i borgen i sena kvällstimman
 Trånga gränder
 Mamma katt flyttar sin lille unge. Vi låg och vilade på eftermiddagen när jag vaknade av jamande i dur. Åååå, Gustav trodde jag, men icke.
 Rum 220 på Bacoli Hotel. Fyllt av lyxiga faciliteter såsom TV, brödrost och spegel.
 Fina planteringar i plåtburkar! Det här var min kopp av te!
 Andreas Taverna, känner många Andreas..undrar vilken?
 Mera pittoreska gränder, som gjorda för romantiska hållahandenpromenader
 Entrén till vårt hotellrum.......skoja. Det var entrén till utedasset! Skoja igen!
Vitt och blått, Greklands färger
 Shit, en bild på Rolf! Det var inte meningen. Det var tänkt att båten skulle vara i fokus
 Smygbild över poolområdet och våra medresenärer
 Grekisk hotellkatt modell svart, han heter Kostas
 Är det trumpetblomma?
 Mer gränder
 Meny på en restaurang. Vågade aldrig testa Mulle.......
Hej Kållikock!
 Pyssel och knåp på grekiska på pappersduken i väntan på maten. Grekiskt korsord....gick sådär.
 Den berömda trappan, fast här i nedförsbacke. Lite mulet bortom berget, inget vi märkte av
 Men har ni sett så vackert?
Georges egna gyros. Jogge! Du har då ett finger med överallt!
 Blått och vitt!
 Hotellkatt modell spräcklig, han heter Stavros
 Citronträd uberalles
 Den här familjen packade in ett gäng ungar under pressenningen och sålde lök från flaket.
Borde vi ta efter.
 Georgos Papandreou blev glad och ställde gärna upp på en bild när jag frågade honom. Han drar in magen och ser så där grekiskt snäll ut. Det var han också. På den här restaurangen fick man gratis vin...Vi åt här tre kvällar i rad! Förstår vad pengar vi sparade på det!
Sista kvällen på stambaren Sugar Bar. Alla sittplatser längst ut i solen var upptagna av andra indolenta tyska turister. Vi fick sitta längre in. Men drinkarna smakade lika bra där.

 Hotellkatt modell liten och grå. Den här hette Kalithea
 Vi sitter redan på plats i buss nummer ett och väntar på att få åka till hotellet. Men såklart är det några lallare som inte hittar rätt buss, det fanns tre att välja på. Hur svårt kan det va?
 Grekiska pojkar fixar till en bläckfisk, daskar den i betongen som man tydligen ska göra med nyfångade såna.
 Rolfs favorittillhåll, båtarna
Den norska Vingguiden Johanna med kramp i högerarmen

 Nämen ser ni vad det är? En grekisk likbil! Med kandelabrar INUTI bilen! Den stod parkerad vid kyrkogården nära oss
 Mamma katt med trött kattunge
 Jogges taverna igen! Han är överallt den pojken! Han heter Jorge Stefano för er som stämplar nollor.
 Samma lika katt igen
 Ser ni backen? Det var där Rolf SPRANG upp och ner som en blådåre varje morgon efter PW.
Folk stannade upp och ruskade på huvudet, en del log och andra frågade varför inte jag gjorde honom sällskap. Skyllde alltid på ont i foten....
 Den här bilen tänkte vi köpa med oss hem till bilskrotnissen Owe
 Min kompis!
 Busschauffören Kontstantin Vasilakis tänker köra oss till flygplatsen! VI VILL INTE HEM!
 Mer grekiska farkoster
Smygfoto på planet som ska ta oss hem till det ljuvliga sommarvädret i Sverige.

Nu tror jag att ni sett det mesta av vår semester och ska inte tjata mer om detta.
Men Parga var fantastiskt och vi planerar att åka tillbaka...snart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar