22 juni 2012

Full aktivitet






Glad midsommar på er!

Här i Pettssonska lyser flitens lampa. Tänkte visa er lite vad mina små hjärtan roade sig med igår när jag åkte och tjänade brödfödan.





Emilies bästa vän, skruvdragaren.
Hon hanterade den like a pro!




Emilies köksbord Axel från Ikea har fått sig en match som heter duga. Först gick Jogge lös med pappa Rudolfos slipmaskin, under översikt förtstås av Rudolfo himself. såklart iklädd blårutig skjorta.
Fast märkligt nog ingen Dressman! Han har alltså andra skjortor, denna rutiga historia är från USA.
Ditt lilla modelejon!







Det ser bra ut!
 Oj, helt plötsligt en bild från alldeles nyss då vi åt lite föda i sill och laxtema.
Rosévinet skar sig lite till sillen och var lite halvsurt också. Vi ska grilla senare under aftonen såklart. Kött kan man inte klara sig utan! Lite vitt tror jag också kommer slinka ner i min för dagen väldigt torra strupe.
 Här lägger sötnosarna ett 24-bitars pussel. Allt är målat, torkat och klart. Nu ska Byggarna Bobs skruva fast allt igen.
 Samarbete ger bästa resultat!
 Men vad fasen har hänt med Pettssonska Playan? En sån bedrövlig oordning, solsängar hittan och dittan, klart ingen vill ligga här och sola fast det är billigt, endast 4 € och då ingår kaffe, mygg och underhållning också.
 Jahaja! Såklart det är oordning på playan när strandpojken Rudolfo har somnat!
Har ni tänkt på att gipset matchar hans rutiga skjorta! Bra jobbat på S:t Göran att tänka lite moderiktigt. Man vill ju inte se ut som en oorganiserad slashas fast man är gipsad.
Titta! Klart! Visst blev det fint? Bordet ska målas en gång till fast först måste mer färg inhandlas.
Det kommer bli så fint på Norrbodavägen och jag kan redan nu föreställa mig all god mat som kommer dukas fram på bordet när svärmor kommer på besök!

Snart ska vi köra igång med förberedelserna för sittning numero 2. Grillat! Sen såklart blir det fotboll, Tyskland möter Grekland och jag (mästertipparen) har tippat 3-1 till dom tyska pojkarna.
Kan komma att bli ett ytterligare inlägg under kvällen ifall tid och inspiration infinnes.

Peace Out!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar