28 juni 2012

Sockerkaka på G



Hej Torsdag!
 Vaknade upp till blå himmel och sol?!! Helt otroligt men sant, kan det vara sommaren som är på G? Allaredan?

I går var det fullt i Pettssonska TV-soffan. Hela familjen var samlad...nästan. En liten godbit saknades förstås Erika.
Gustav tog upp en stor del av soffan och vi andra fick vacker "knö" i hop oss. Men det gick såklart!


Vi tittade på fotboll, Spanien-Portugal. Gustav var inte så vidare intresserad men vi andra höll ut, ända till straffläggningen var över.
Spanien vann och jag ökade därmed på mina poäng i våran tippning med ytterligare ett poäng.

I kväll Tyskland-Italien där jag tro tyskarna vinner fast jag önskar att Italienarna kunde slå dom.
Men vet?

Idag får jag kaffefrämmat, min f.d. Pomonajobbarkompis Pia kommer hit.
Och jag har för hennes skull slängt ihop en sockerkaka.
Måste ju ha något att bjuda på men vill inte verka snål. Det är min förhoppning att verkligen hålla kontakten med alla mina Pomonavänner nu när jag slutat jobbat där som mögelhund.

Har ingen som helst kontakt med mina gamla Kungsgårdenskompisar, utom en, Marie såklart.
Men där var det ju så att alla valde eller vågade inget annat än att tro på chefens lögner i denna nu fyra år gamla sjuka soppa och inte på mig, så då har jag inte mycket  till övers för dom.
Vi hade bara varit arbetskamrater i 11 år?!! Det verkade inte vara något värt, vänd ryggen bara och hör inte av er.

Liknande historia (fast 100 gånger värre)  utspelar sig nu på Pomona och jag är fortfarande chockad hur man "behandlar" sin arbetskamrat med totalt iskallt bemötande och ingen kontakt eller telefonsamtal överhuvudtaget. (Utom några enstaka)
Människan är en hård, falsk och kall typ, fy fasen!
Nästa gång kan det vara er tur!


Varför bakar man inte oftare? En sockerkaka tar två röda att slänga ihop och det är ju så gott till kaffet!
Fast det är klart, anledningen till att inte jag bakar mer stavas E.M.I.L.I.E hon bakar här hemma, ofta och väldigt gott!
Kommer sakna hennes stök i köket nu när hon flyttar hemifrån för tredje gången.
Tredje gången gillt!

Färdig sockerkaka a´la Ewa!  Nu ska jag gosa med Prinsen, han vankar här fram och tillbaka och verkar vilja något.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar