1 januari 2015

Årskrönika 2014, del 2

 FEBRUARI 2014


 Äntligen drog Melodifestivalen i gång med alla delfinaler.
Som vanligt så åt vi en trerätters Schlagermeny och drack Schlagerbubbel.
Bästa tiden på året för mig som är melodifestivalnörd ut i fingerspetsarna.


  Försökte duka så festligt det bara gick.
Vi åt bl.a gratinerade blåmusslor som smakade magiskt.


 Pavlova stora som dasslock till dessert, en liten tradition vi har Emilie och jag






















Carlos lärde sig att messa med mormor och var även en utmärkt hjälpreda i köket, främst när det gällde disken.


Det var "Vänliga veckan" och jag var om möjligt ännu vänligare än tidigare


Fortsatte att ta tramsiga selfies
 
 

Ytterligare en kunglig bebis damp ner.
Och som glad royalist blev jag gladare än vanligt

 

 Halva Sverige hade namnsdag och även jag, mina barn och alla kvinnliga släktingar


Fick träffa den här lilla söta pojken, valpen Basse. Helt bedårande!


Gick många långa men också korta hundpromenader med min lilla favorit


Carlos fyllde 1 år och det firades ordentligt med gofika och paketregn
Carlos var lycklig!


Fick tjusig tulpanbukett av maken på alla stjärtars dag....tack!

 

Åkte till Åland ett par dagar och hälsade på Erika.
Fast Åland funkar bättre på sommaren insåg jag snabbt.
Det mesta var stängt och det var väldigt folktomt.
 
 

Och här bodde hon, litet men full fungerande.

 
 
 Vi roade oss bl.a med lite sightseeing och åt en mycket trevlig middag på Indigo.
 
 

Fick härliga mms varje dag från Ingrid och Micke som var på semester i soliga Florida.
Jag var inte ett dugg avis här hemma i kylan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar