5 januari 2015

Lajbans


Gillar långfingret...


Jaha?! Undrar brorsan, vad är det nu som felar?


I dag knäckte jag extra som barnvakt. Världens roligaste jobb men dåligt betalt.
Belöningen är förstås pussar och kärlek från dom små rara barnbarnen.  Då behövs inga pengar.
Finns inget bättre än när Stella bubblar, pratar, fräser, gurglar och ler mot mig. Obetalbart!

1,5 timme var föräldrarna borta och på den korta stunden hann vi sjunga (tror faktiskt Stella gillar det) jag värmde och gav henne ersättning som hon åt glatt tills det var lite kvar, vi bytte blöja, gjorde roliga pruttljud på magen och i armhålan som hon skrattar högt åt och sen la jag henne på våra sängar, stoppade in nappen öste på filten och hon var förbaskad en kort stund sen blev det tyst och barnet sov gott. Plättlätt att barnvakta detta barn synd att det bara var så kort stund.

När lillsyrran somnat tyckte Carlos det var skönt för då hade vi mystajm. Vi tuggade ben, lekte med aktivitetsleksaken och gosade.
Ja, det här med barnbarn jag tjatar om det men det är tammesjutton det bästa som hänt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar