4 januari 2015

Årskrönika 2014, del 4



APRIL 2014



Största händelsen denna månad var utan större konkurrens ULTRALJUDET.
Gick som på nålar hela eftermiddagen tills det efterlängtade messet äntligen kom
"Det är en tjej!" och jag grät en skvätt av glädje och började tänka rosa.
Visste iofs redan att det var en liten tjej därinne, sånt känner man som blivande mormor på sig.

 

Hittade en vackert hjärtformad potatis i affären. Visade Rudolf och han utbrast; Ett arsel!
Tänk vad olika man kan se på saker...


Vi firade påsk


Jag skickade efter det första men långt i från sista paketet med bebiskläder. Hur små var inte dessa kläder, är bebisar verkligen så här små undrade jag. Fortsatte tänka i rosa....


Stiftade bekantskap med denna underbar lilla Iris, 2 månader.


 Till och med den bortglömda kaktusen började tänka och blomma i rosa


Vi bodde på hotell i Norrtälje en natt. Julklapp från våra fina barn. 
En god påskbuffe gjorde oss mätta som troll. 
Det blev inget häng i baren efteråt eftersom Rudolf var trött och ville sova. 
La oss 20.00...jihaiiihaj pensionär och var sen dessutom först till frukosten.


Fyra generationer starka kvinnor.
 Hoppas vi kan tvinga mor min till en liknande bild efter lördagens dop.

 

Fyndade reatapeter på Rusta som inte är uppsatta ännu,
varken ork, tid eller lust finns hos renoveringsansvarig


 Farfars hälsa började dessvärre vackla. Blev en del sjukhusbesök


Carlos något lätt skeptisk...
You talking to me??


Pimpade min jobbdator


Gjorde så hela huset stank kokt äcklig lever i flera dagar
Allt för Carlos skull, han fullkomligt älskade dessa hemgjorda belöningsgodisar.
Och vad gör man inte för denna lilla kille


Ska jobba på Cirkus när jag blir stor sa Carlos.
Han briljerade på hundskolan, cirkusgrenar var han outstanding på


Gjorde den sedvanliga stadsturen till Råseglarhuset på Skeppsholmen
Litervis med fernissa skulle inköpas som varje vår inför vårrustningen av båten


Såg publikrepet av Bröderna Luuk på Rival, fantastiskt bra och igenkännande.
Tack Mia, älskart!


Dinerade på favoritgreken på Ringvägen med denna lite väl busy doing nothing-maken


Investerade i dessa frimärken. Räknar med hög avkastning i framtiden


Fick underbara rosa rosor av Ferry som är i blombranschen
I fjorton dagar var dom lika vackra, galet fina!


Passade på att förena nytta med nöje och dricka vin med denna 
skönhet medans jag passade Carlos hemma på Norrboda.


Sköt ett rådjur på ägorna och vi hade mat i ett halvår


Lunchade med Erika på Åbergs i Bålsta


Jag fortsatte tänka i rosa.....


Carlos konverterade till islam


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar