22 januari 2015

LångPrommeMedGullFisarna



Haft glädjen att få umgåtts med barnbarnen idag med. Vi tog oss en promenad till mormor och det är långt. Blev så himla stolt över Carlos, han trippade på hela vägen och var så duktig. Han tyckte nog det var spännande att upptäcka och nosa på andra främmande marker än dom här hemma.
Lilla gullefisen min!


Innan vi gick så var en akut utryckning i lådan märkt "Rudolfs mössor" ett måste.
Jag  hittade den här fräsiga reklamhistorian.
Emilie hade glömt Stellas mössa hemma så denna funkade hyfsat att hålla tätt runt dom små öronen. 
Sen att hon inte såg ett dugg för att den åkte ner över ögonen var en annan femma, hon sov ju i alla fall hela promenaden både dit och hem. 
Barnet var nöjt och glad som alltid oavsett märke och modell på mössa.


 Jag skötte frallan och fick plocka tvåan hela tre gånger! 
Även att hålla skiten i från sig är han bra på denna guldklimp.
Det var ganska tungt att köra vagnen i snön, inte plogat någonstans som vanligt.
Mormor blev jätteglad och plockade fram hela hundgodisförrådet till Carlos stora glädje.
Vi fikade och åt kakor som Emilie hade med sig, överblivna från dopet.


Hemma igen så stack Emilie i väg till Willys och jag och Erika barnvaktade plättlätt


Fransosen var lite trött efter detta styrkepass att promenera långt och dessutom i snön.


Har man inte jobb så skaffar man sig!
 Mycket riktigt, jag hade ut ett halvt paket med makaroner
 som fullkomligt gick till anfall när jag öppnade köksskåpet.
Ser inte så mycket ut på bilden men jag lovar hela köksgolvet var fullt.


Taaadaa! Grönsaksrisotto med chorizo efter recept av Paolo Roberto of course.
Var supergott och lätt att göra, mycket kärlek och vevande i grytan, men det var det värt.
Erika och jag slog till på ett glas rött och låtsades att vi satt på en uteservering i Italien.
Rudolf däremot åt under tystnad, mumlade att det var gott när jag frågade vad han tyckte
 och somnade fem minuter efter han svalt sista tuggan, i soffan ska tilläggas.

Nu sover han så det knakar, stackars krake. Detta jobb tar knäcken på honom.
I morgon är det fredag, fasen vad denna lediga vecka gått fort.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar