22 januari 2015

RisTillOtto



Ytterligare en natt med minimal sömn har passerat. Nu är jag trött som en zombie och  försöker hålla mig någorlunda vaken med kaffe och receptsökning. Fast såklart hinns bloggen med också.
Ligger efter med Årskrönikan, har september på gång strax. Kan redan nu varna att det kommer nästan bara handla om en endaste sak..och det är inte vilken liten sak som helst utan naturligtvis handlar det om Stella.

Letar samtidigt risottorecept, i gårdagens Mästerkock så gjordes risotto och det såg så himla gott ut att jag bara måste försöka få till den perfekta otton idag.
Det blir ett Paolo Robertorecept såklart med ärtor, zuccini och salsiccia. Håll tummarna att det kommer bli gott.

http://www.ica.se/recept/risotto-med-gronsaker-717236/

Annars så väntar jag in lilla familjen från Kungsängen, vi ska hälsa på mormor och Emilie kom med förslaget att vi skulle promenera dit. Det är en bit att trava i meterhög snö, snålblåst, en minusgrad  och nederbörd från ovan.
Vi får se vad Carlos säger om det. Blir nog så att Jogge kommer få investera och skruva fast en sån där ståplatta på Bugaboon så storebror får vila frallbenen lite emellanåt när han blir matt.

Nu måste jag sätta fart, tror dom är på ingång strax.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar