2 januari 2015

GrinOllenGnäller



Underbara vinter. Vaknar till ösregn, huvudvärk, dundersnorig, ledvärk och oinspiration. Vill helst dra täcket över huvudet och somna om men det går icke. Är fredag idag och mamma behöver handla så även jag. Klockan 12 är det avfärd mot Willys är det bestämt. Sen en tur till Bålsta för Gustavs kattmat är slut, hoppas bara dom har öppet hos veterinären. Borde dom väl ha eller kallas den här dagen klämdag?

Hatar alla måsten just idag, kan man inte bara få lägga sig ner och strunta i allt? Tar en Alvedon till frukostmackan som växer i munnen.
Jobb två nätter i kväll, varit ledig två redan. Alldeles för fjuttigt. Längtar så tills februari då vi startar på nya schemat, ett fantastiskt bra schema där jag kommer vara ledig lite längre.
Den pärla som gjort det schemat är värd en guldstjärna och ett fång rosor,  bra jobbat du-vet-vem-du-är.

Hoppas nu verkligen jag blir bättre, efter decembers två nätters sjukfrånvaro har jag definitivt inte råd att vara hemma.  Hemskt att säga det, men så är sanningen. Karensdag och sjukfrånvaro drabbar oss som jobbar natt hårt. Ja, förstås även ni på dagen också.
Hade avdrag på, tror jag över 3000:- för två nätters sjukdom. Inte kul någonstans när man ser lönespecifikationen.

Slutgnällt från grinollen, dags för lite fler måsten.....gaaaaaaaaaaaah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar