11 januari 2015

StellasDopfika


 


Som stolt förstagångsmormor så ville jag ge Stella ett dopkort
 som inte såg ut som andra vanliga kort.
Nu har jag turen att en kollega på jobbet känner en som tillverkar egna kort som 
är fantastiskt fina och annorlunda. Jag blev så nöjd! 
Inuti krafsade jag ihop en liten dikt om hur mycket mormor och morfar älskar henne.

Ett barnbarn är en gåva
väl värt att vänta på.
Det största och det bästa en 
mormor och morfar kan få.

Lilla Stella vi älskar dig så


Kan inte tjata nog om Stellas doptårtor med extra allt.
Det var verkligen ett lyckat drag att beställa dom hos en som verkligen kan sin grej.
Visst...det kostade en del men väl värt varenda krona.
Dom var inte bara vackra att se på utan goda och äta också såklart,  
fyllda med mjölkchokladmousse och hallonmousse.


Rosa macarones, drömmar, kanelbullar och rangliga tulpaner i ett glas


Stella betyder stjärna på italiensk, det har jag tjatat många gånger om tidigare


Kokostoppar med choklad uppepå, kolakakor och lite rosa godisar
Plåtburkarna är efter min mormor, älskar dom!

 Minicupcakes med chokladfrosting


 Välkommen in till den pyntade Brunnagården.
 En perfekt lokal att hyra, fanns allt utom vaser i plural då förstås.


 Kakbuffén är serverad


 Pimpade marshmallows på pinne




 Cakepops utan pinne. Doppade i rosafärgad vit choklad och försvinnande goda



Micke fick den lilla levande stafettpinnen i sin famn, dom trivs fint ihop!


 Presentbordet räckte inte till. Ojojoj, vad fina paket Stella fick. 
Skulle tagit alldeles för lång tid att öppna alla på plats så 
all paketöppning gjordes senare i hemmets trygga vrå


Från mormor och morfar fick hon denna söta nalle och sen det stora paketet han vilar rumpan på.


4 kommentarer:

  1. Får heller inte nog av dessa tårtor och gofikat som de bjöds på, försvinnande gott och så fint dekorerat! Jag lånar bilderna på tårtan till mig blogg, hoppas det är ok ;) Fler förtjänar att se dessa konstverk. Tack för info på fb också. När vi skulle säga hejdå var du och hämtade Carlos så jag bad Emilie hälsa :) Kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du får låna bilderna! Tack för att ni kom och att jag fick se era små gulliga flickor. Fick Gry med sig någon ballong hem?

      Radera
  2. Jag la förresten märke till kortet på presentbordet och tyckte att det var så himla fint, klart de kom från mormor och morfar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag satsade på det största kortet av alla och lyckades!

      Radera