5 januari 2015

Årskrönika 2014, del 5



 MAJ 2014



 
 
Vi var på Wenngarn på genrep av Mordgåtan.
En fantastisk föreställning där man själv deltog till viss del.
Vi åt trerätters och övernattade på Hotell Anstalten.
Enda sättet att få se och umgås med maken eftersom han denna månad jobbade nästan dygnet runt
 med att få Wenngarn färdigt till 1 juni då Wenngarnssommaren skulle börja

 

Sanna Nielsen kom på en hedrande fjärdeplats i ESC


Vi hade filmtajm och hetsåt alldeles för många kalorier så vi nästan kräktes

 

Dom här kärlekskranka pigorna idkade älgskog på våran brevlåda
och blev påkomna OCH fotograferade av mig


Hade klassåterträff av den enklare varianten och åt middag på thairestaurangen i Jakan,
 en av damerna kallades faktiskt för Kakan när vi gick i skolan.
Stämningen var hög och glad som alltid när dessa 54-åriga damer träffas en gång per år


Vi bytte lite hastigt och lustigt båtklubb till BS Arken.
En så mycket bättre anordnad klubb med ordning, reda, trivsel, 
glada medlemmar och vattentoaletter.
Ingen dåre till självutnämnd diktator som härskade som på den förra


Hade playdate med Catta, Basse och god matsäck


Ingrid fyllde år och fick en brunchdate med mig som jag skäms över. 
Vi har fortfarande inte kommit i väg. Förlåt!

Vi röstade i EU-valet och jag och många flera chockades över Sverigedemokraternas framgångar.

 

Fick äran att passa Carlos under fyra dagar då Emilie och Jogge var i London.
Blev en del selfies med Lillfisen


Hade finfrämmat av lilla söta Gry och hennes mamma Eva-Maria. 
Vi åt lunch, lekte, sjöng och hade det mysigt.


Carlos och jag hängde vid båtklubben en del för att hälsa på Rudolf som fixade med båten


Solängen hade personalskoj hemma hos Anna på Fånö. 
En rolig kväll där jag minsann skulle bevisa att man fortfarande kan hoppa
 studsmatta utan att pinka på sig trots hög ålder. 
Var vissa småglin i sällskapet som var skeptiska till det och jag var bara tvungen att överbevisa.
 Gick inget vidare...Jo, alltså inget läckage eller så.
Men foten min bröt jag på tre ställen (kanske lite överdrivet)
 Var faktiskt första gången jag beträdde en studsmatta och kan
så här i efterhand säga att det hade varit bättre om jag låtit bli. 
Men kaxighet i kombination med vinintag och dumdristighet gör att jag får stå mitt kast.


En rejält stukad vänsterfot som jag fortfarande har ont i,
skulle nog behövt uppsöka läkare och kanske i bästa fall en röntgenavdelning


Carlos njöt av premiärdoppet i Lejondalssjön


 Vi hälsade på gammelmormor

   
                                             Gustav njöt av värmen som äntligen var här



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar