10 januari 2015

Årskrönika 2014, del 7

 
 JULI 2014



 Jag åkte bil, lyssnade på Mix Megapol klockan var 16.13 och det var 40 grader...varmt ska tilläggas


Sträckläste och fnissade igenkännande den här underbara boken-
Ove och Rudolf påminner om varandra


 Det installerades fiber av två rediga väldigt snabbjobbande pojkar


Rudolf deltog i SM i Grillspett


 Gustav njöt av sol, varmt, härligt i gröngräset. 
Ni som kan eran Rudolf i Sunes Sommar förstår varför jag alltid skriver just sol, varmt, härligt.


Provkörde barnvagnar på Babyproffsen och konstaterade att den här fick flest solar. 
Dyrast var den också. Ser jag inte så där fånigt nöjd ut som bara blivande mormödrar kan göra?


 Hade en halvdagsutflykt med mamma. 
Roade oss med att besöka kyrkogårdar och äta räkmacka på Wenngarn


Slapparkissen njuter av livet


Emilie och jag dinerade fantastiskt goda musslor på Wenngarns uteservering.
Carlos hängde med förstås


 Rudolf och jag tog en impulsare till Nynäshamn för att äta rökta räkor, 
dricka vin och våldgästa släkten


 Besökte motvilligt doktorn för kli i örat


 Carlos gillade värmen han med


Ingrid och jag var på traditionell stadsvandring sommarens hetaste dag. 
Gick åt mycket rosé för att inte få värmeslag


Ett skepp kommer lastat, fast det var en bil, med en Bugaboo importerad från Holland
Emilie var till sig i trasorna, nästan som på julafton


Den blivande morfadern likaså. Kloka huvuden slogs ihop, hjärnceller som sprang i vänstervarv, bruksanvisning på okänt språk men till sist så var vagnen ihopmonterad.
 Ratten hamnade där den skulle, hjulen på rätt plats och handtaget åt rätt håll. Bra jobbat!
Rudolf provkör och godkänner. Det är ju ändå han som betalt kärran.


 Vi åkte på storslagen minisemester till Åland. 
Deltog i Musikquizen på båten utan större framgång


 Hälsade på dessa finingar som bodde på Åland hela sommaren och pratade i radion om dagarna


Det här är vi och fråga mig inte vad vi håller på med.
Jag tror att jag letar efter mina glasögon i väskan på marken.
Kul bild i alla fall!


Vi firade dessa nyblivna femtioåringar med en helkväll i glada vänners 
lag och underbar god mat, dryck, skratt och en helvetes massa myggjävlar.


 Carlos sökte skugga under parasollet


Emilies mage blev större och större, här vecka 34 


 Värmen höll i sig


Och jag klädde Carlos i blöta, kalla kökshanddukar för att hålla 
kroppstemperaturen på honom något normal


 Tog mig en tur till Wenngarn med Anne och Leia. 
Vi fikade och njöt av sommaren och vacker slottsträdgård


Gick många promenader på kvällskvisten då det var svalare.
Avslutade alltid med hundbad som Carlos älskade



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar