10 januari 2015

StellasDop



En sån dag, en fantastiskt dag med bara glädje, kärlek och underbara människor. Stellas dopdag blev precis så lyckad och bra som jag hade hoppats på. Tror alla gästerna håller med faktiskt.
Som alltid blev det en del sista-minuten-avhopp p.g.a. sjukdomar m.m. Magsjukan verkar vara i farten.
Men vi var nog ändå närmare 60 personer i dag när jag räknade lite snabbt.
Jag fortsätter att överösa detta gudabenådade barn med beröm, hon är mer än fantastisk.
Gullig som få, glad jämt, nöjd, skrattar åt alla och bara är så lätt att ha att göra med. På fikat efteråt i Brunnagården var hon som en stafettpinne, gick från famn till famn och bara var nöjd trots att hon aldrig tidigare träffat många av dessa tillresta släktingar och vänner. Älskade gullunge!

Tog massor med kort och inte ett enda är jag nöjd med. Är det inte röda ögon så är det oskärpa eller grynigt. Skitkamera! Skitmobil! Det dåliga ljuset i kyrkan  var en utav anledningarna förstås. Hoppas verkligen att det finns bättre bilder på Emilie och Jogges systemkamera eller hos någon annan. Skicka mig gärna om ni sitter inne på kanonbilder.

Bjussar på dom minst dåliga ändå, vet att ni spritter av nyfikenhet.

 Mina finaste små älsklingar
 Vi sjunger Trygga räkan
 Prästen hette Kerstin Ståhlbrand och var väldigt trevlig och lättsam
 Gudföräldrarna Gabriel och Emelie läser varsin bibeltext
 Underbar vacker sång av Nova, två gånger om dessutom.
 Emelie jobbar med hög koncentration...
 Suddig närbild på den italieninköpta dopklänningen och dom små dopskorna.
 Stella påminde om en fluffig söt maräng
 Vatten?! Stella älskar att bada så det här med vatten på huvudet var ingen big deal
Så var det klart!
Stella Rosa Maria är döpt och verkar rätt så nöjd med det med.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar