5 januari 2015

Årskrönika 2014, del 6



JUNI 2014


 

Vi gick all in på Wenngarn med trerätters, rusdrycker och selfies för att fira Erikas examen.


 Bra jobbat Erika, jag är stolt över dig!


Rudolf tog firmabilen till Vara för att flytta hem Erika efter två års studier och boende.
Hemma väntade jag, blommor och Gustav otåligt.
(Den här bilden skulle naturligtvis vara före den klämmiga selfiebilden, men jag tror ni fattar ändå)


Vi åkte gröna hissen ett par gånger och undrade varje gång...
Vem fan valde denna färg i en i hiss på ett sjukhus?
Färgblind rackare såklart


Var med om häftigaste grejen!
 S.P.O.O.K hade workshop på Wenngarns Slott och jag fick vara med!
Träffade något oförklarligt längst ner i källaren som både fastande på ljud och bild, 
en kvinnoröst som ropade på hjälp....inte en gång utan två gånger!
Helt galet spännande att få vara med om detta på ett utav Sveriges mest hemsökta slott






















Lyckades med århundradets blåsning! Anne fyllde 40 och vi lurade henne å det grövsta. 
Mycket tack vare hennes make som jag samarbetade i smyg med en del för att få allt gå i lås.
Vi hade en jättekul överraskningsfest hemma hos Pia där nästan alla nattarbetare var med.

Rolig och lyckad kväll!


Hängde en del på Wenngarn.
Här var vi på grillbuffé med trubadurunderhållning, mycket trevligt


Tog familjekort utan Erika som just vi detta tillfälle fortfarande bodde kvar i Vara.
Han längst till höger är Micke och är min extrason och salladskålen som Emilie håller i använde Erika vid ett senare tillfälle som fotbad.  Rudolf är i spexartagen som oftast.






















Gustav friserade sig och tyckte det var skoj att åka i hundburen istället för den trånga transportväskan.
Just här låtsas han att han tillhöra surikatsläktet.


Den svenska midsommaraftonen gick i italienska färgerna.  
Efter det traditionella sillintaget så åkte vi till Norrboda där Emilie och Jogge förväntansfulla och iklädda Italientröjor bjussade på trevlig umgänge, fotboll och mera mat.  
Fotbolls-VM pågick och just denna dag så mötte Italien Costa Rica.
Rudolf var väl inte så imponerad och tyckte att fotboll och midsommar inte hörde ihop. 
Nytänk Rudof, nytänk!


Italien förlorade matchen och den italienska släkten deppade i
 fem minuter medans vi andra inte var så ledsna för det utan
åt ännu mera av dom italienska godsakerna som det bjöds på.


Vi tog en sväng till Ullared...och gick bananas på babyavdelningen


Fick med oss Ingrid efter lite tjat och övertalning och det var så roligt. 
Vi åt middag på Mandy´s....och eftersom Emilie var gravid och således vår chaufför
 kunde Ingrid och jag skåla i vin.


....där hamburgarna kördes in i bilar....coolt!


Var ett jävla åskande i juni, jag var rädd hela tiden


Rolf avancerade till parkeringsvakt på Wenngarn den 1 juni när Wenngarnssommaren drog igång.
Blev succé med ca 10 000 besökare första dagen Mycket jobb, slit, nöjda besökare m.m.

 

Lärde mig allt jag redan kunde i denna Inkontinensutbildning.
Fin penna OCH tablettask fick jag också, här snålades det inte på gåvor


Gustav sov med sträckta vrister...



Vi var på utomhusbio på Wenngarn
Carlos var mer intresserad av vad vi åt än filmen som var Monica Z


Jag fyllde år och det firades i glada vänners lag med lite småplock, vin, kvinnor och sång


och en och annan man förstås




Fick finfina  blommor och presenter som sig börs när man fyller år på ålderns höst.


Vi tackade efter en viss tvekan ja till fiberindragning i huset. I 14 timmar grävdes det för hand på baksidan av tomten och sedan fick vi en internet snabbt så man blev åksjuk.




Emilie och Jogge sålde sin fina lägenhet på Norrboda


Lilla Jogge fyllde 29 och det firades med gofika hemma på Norrboda



Efter den snabba försäljningen av 2:an på Norrboda så köptes det lika snabbt en superfin 5:a på Safirstigen. På tre dagar hade båda affären gått i lås.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar