21 januari 2015

Årskrönika 2014, del 8


AUGUSTI























Fick finfrämmat av Sundbybergarna Frida och lilla underbara Iris. Vi lunchade, fikade, visade tungan  och tog selfies

Packade in valda delar av familjen i bilen, alla av det kvinnliga könet 
och åkte på Afternoon Tea på vackra Wenngarns Slott. 
Grabbarna i familjen var lite lätt skeptiska...te och kakor, blir man verkligen mätt på det?
Så dom lämnade vi hemma denna varma sommardag.


Tog med mig Carlos till mormor och vi hade balkonghäng och luktade på blommorna likt Ferdinand


Den här dagen glömmer jag inte! Den årliga Diggiloo på Ulriksdals Slottsträdgård. 
Vädret var omväxlande, sol och regn och selfies hit, dit, upp eller ner.

 Vid hemfärden drattade jag på arslet och vrickade foten. Kullerstenar, schlageryra och Tre Apor är ingen bra kombo för en femtiplusplussare. Har fortfarande väldig värk och obehag av foten. 
Tror faktiskt att jag borde besökt hospitalet. Är nästan säker på att det var/är en spricka eller någon numera felläkt fraktur. Men som min gamla mor brukar säga..."Där spriten går in går vettet ut"






















Hade en urmysig kväll med Anne, Sussi, Emilie och Carlos på Wenngarns Slott. På utomhusbion i slottsträdgården visades Mamma Mia. Vi picknickade och drack....vin!? Besöket började dock med att vi alla fick mer eller mindre hjärtsnurp då minst sagt höggravida Emilie (vecka 35) ramlade i stentrappan och rullade ner på gruset. Shit, vad rädd jag blev, men allting gick som tur var bra.


Rudolf rökte på........


........medans jag smaskade i mig söta earthmen och en sipp rosé 

 

Jag flög i yttersta hemlighet in Emelie från Malmö.
Skulle överraska Emilie med både Malmöbesök och babyshower.


Facetimade med löjlig röst och fåntrattmin med Carlos och svarta fåret....grisen.



 
 
Fixade en lyckad (hoppas jag) babyshower till Emilie.
Många vänner med barn kom och firade denna dag med den blivande modern och jag
 hade bakat i minst en vecka.


Carlos tog varje chans att bada, som här i en svalkande vattenpöl. 
Blev dusch med vattenslangen när vi kom hem

 

Vi åkte en del båt i det mycket varma augustivädret



Annes glasskiosk öppnade och jag var först i den obefintliga kön. 
Herregud så gott det var!



Vi puttrade ut med båten igen


Mer frallbad, denna gången styrde han simtagen med tungan


Jag åt en minst sagt upphottad caesarsallad på Golden Cave.
 God men annorlunda!


Bensprattel fick en ny innebörd

Emilie och Jogge flyttade in i sin nya jättefina femrummare.
Carlos vågade inte gå i den otäcka trappen trots godismut på varje trappsteg.
Tre veckor senare så sprang han upp och ner obehindrat


Mera båtåka och kokkaffe på gasolkök från-59


Erika fyllde år!


Solnedgång  och vacker fralla


 Vad gör mormor i den där luckan?
Är det lucka 24? Redan julafton!


Carlos gillade att åka båt 


Gustav gick sin inspektionsrunda på lekstugetaket


En gråhårig och en med tvåfärgad slickadkattfrisyr.
Syskonen Persson var namnet på dessa muppar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar