19 april 2010

Äntligen måndag

Godförmiddag på er mina rara vänner!
Nattens sömn gick som en dans. Man kan säga att lilla maken hade bytt ut x2000 tåget mot ett mindre, miljövänligare och framförallt tystare tåg.
Det är jag mycket tacksam för!
Vaknade 09.24 av att mobilen ringde. Det var Fattiga flickan från Rosengård som lite lätt irriterad hade försökt att komma fram på telefon till Malmö Aviation.
Dom har nog ganska mycket att stå i just nu när Island så påpassligt fullkomligt över askade oss!
Jag lovade henne att jag skulle kolla under dagen vad som gäller med om/avbokning och om hon får pengarna tillbaka.

Hon ska ju iofs inte åka hem förräns på torsdag men vad det låter nu så kommer det ett nytt, jäkla askmoln framåt onsdag-torsdag.
Tack så mycket!

På min "Att-göra-lista" idag står det inte mycket.
Det enda jag ska göra är att handla minimalt lite på Willys, titta på solen, dricka kaffe, gå till brevlådan, kanske dammsuga, kamma katten.
Ja, det var nog allt!
Betydligt lättare att säga vad jag inte ska göra idag: Jag ska inte gå med stavar i Hagaparken, inte tvätta bilen, inte umgås med någon, inte städa, inte måla om, inte utöva något slags utmattningsgymnastik.......

Ikväll ska jag iaf jobba! Det blir kul, det är jag och Mangeboy som ska tillbringa natten tillsammans........ooops, hur fel lät inte det där??
Men ni hajjar tror jag?!

Nu frukosttajm för undertecknad.

Häj då!

1 kommentar:

  1. Vi hajar vad du ska göra med Magnus. Men jag tycker allt att du kan utöva yogan du visade oss igår.

    SvaraRadera