17 april 2010

Lördag hela dagen

Så har man vaknat ganska så utvilad efter en natts sömn. Vaknade med en baktass i ögat när jag skulle vända på mej. Gustav låg som Pippi, på rygg och med bakbenen på min huvudkudde!
Fick försiktigt försöka flytta på honom så jag kunde somna om.

Klockan 10.00 kom sen Rolf in och frågade om jag ville ha frukost.
Det var snällt av honom, jag mumlade att jag skulle morna mej lite bara.

Skuttade sedan upp och vi dinerade en utsökt frukost vid ett fönsterbord för 6 personer.
Erika kom strax efter så då var familjen nästan samlad.
Emilie tillbringar helgen i Göteborg hos Malin Eriksson som fyller 25 år just idag. Grattis!

Men det är ytterligare en som jag vill gratulera idag. Nämligen Malin på 32:an. Ni vet hon som inte fick någon K-Rautagratiskratta.
Malin fyller 24 år idag och jag ställer mej nu upp och sjunger "Jamåddulerar!"

Grattis Malin!

Idag så står det trädgårdsarbete på programmet. Hur kul låter inte det?
Jag som helst skulle vilja bo i ett hus med asfalterad gräsmatta och rabatter.
Men innan jag får användning av K-Rautakrattan så ska Rolf fernissa båten för 34:e gången.
Det är bra, för då hinner jag titta lite på innebandyfinalerna på TV som börjar snart.

Kan även berätta att det inte är något fel på frysen. Jag provfrös en plastbytta med vatten i natt och den var frusen nu när jag kollade. Även allt annat är stenhårt.
Så jag vette 17 varför kräftorna hade kunnat läckt 1 ml spad.....som hetsade upp maken så ofantligt!?

Ha en härlig lördag vad ni nu ska hitta på för skoj.....själv ska jag väl snart kratta!

3 kommentarer:

  1. Tack så mycket Ewa! =D

    SvaraRadera
  2. Det kanske var så att maken spillde ut lite kräfspad när byttan sattes in i frysen om locket inte satt på ordentligt eller lite spad hade läckt ut ur burken innan??

    SvaraRadera
  3. Men du Eva, hos mig stod det oxå en kratta och vänta. Hadetgott Chris

    SvaraRadera