18 april 2010

Bro IK fest





































I går kväll ställde Bro IK till med fest! Vi var ca 50 st som var där. De som hade blivit inbjudna var enligt Fru Ordförande: ledare, tränare, funktionärer och s.k eldsjälar. Vad jag klassas som vet jag inte, men bjuden var jag iaf.
Det var inte många festklädda människor som jag kände igen. Kanske högst 25 % av partygänget visste jag vilka dom var.

När jag kom så fick man en välkomstdrink med en liten jordgubbe snajdigt slicad på glaskanten. Jag sällade mej till den s.k "tantligan" Lisa, Agneta B, Britt-Marie som stod och hängde bakom en skärm.
En mycket duktig trubadur spelade klämkäck bakgrundsmusik så vi skulle komma i rätt partystämning.
En annan välkänd Bro IK-profil cyklade utanför och tryckte sitt lilla fejs mot alla tillgängliga fönster för att se en skymt av oss festmänniskor.

Agneta höll ett litet välkomstal sen var det dags att sätta sej till bords på den mycket fint dukade scenen.

Maten var jättegod! Det var en buffé som innehöll allt möjligt: kallrökt lax, rostbiff, potatisgratäng, nån slags fiskrätt med tigerräkor och annat för mej ej igenkännbart, revbensspjäll, sallad, bröd.

Det serverades öl, vitt och rött vin, cider, läsk till dom yngre ledarna.

Medans vi åt så gick trubaduren om möjligt igång i 180. Han var jättebra! Vi sjöng och skrålade samtidigt som det försöktes äta och dricka.
Han kunde nog alla musikgenré. Och framförallt så visste han hur man underhåller på en fest!

Jag briljerade lite med mina otroliga kunskaper i låttexter. Mina bordskollegor vart mäkta imponerad, jag skrålade med i varenda text trots att jag bara druckit 2 glas vin!
Jag älskar att sjunga så det var bara att släppa loss när tillfället ges och med en så proffsig musikant som spelade.

Kaffe och After Eight serverades efter buffén. I samma veva tog också det vita vinet slut, så då var det slutdrucket för undertecknad. Med andra ord ingen risk för dikeskänning vid hemgång.

Kände sedan att jag inte kunde tillföra något mer på denna fest och min ibland onda mage gjorde sej påmind. Jag packade ihop mej själv, kameran sa hej och tack.

Gick ensam i regnet och möttes av en blöt kisse som också ville gå hem.

Hemma i min sköna soffa blev det sedan kattgos och TV-tittande.

1 kommentar:

  1. Tack för repotage och bilder från festen. Kul att läsa och se. Du måste väl vara välkvalificerad som både gammal ledare och eldsjäl.

    SvaraRadera