25 april 2010

Ge mej mat!

Vaknade redan klockan 13.00. Sovit lite halvobekvämt. Gustav valde som vanligt att sova med mej i morse. Men inte i husses säng utan nere vid mina fötter. Vilket resulterade i att jag fick ligga ganska obekvämt med benen i vinkel utanför täcket.
Flytta på honom???
Absolut inte! Han får sova var han vill och jag tycker det är synd att böka han åt sidan.
Sen är det varmt och mysigt också.

Jag har inte gjort så mycket mer än så. Var en sväng till Willys och handlade lite mer potatis som fattades.
Rolf har jobbat med båten och senare lite fortsatt jobb med trädgården. Han är så effektiv när han väl sätter igång.

För en stund sen fick vi oväntat besök! Alltid lika kul. Idag var det Carro och Isen som kom och hälsade på. Isen fick förstås sej en redig balja av mitt goda Lavazzakaffe.
Nu är grillen tänd och potatisklyftorna står i ugnen.
Här ska idag slås på stora trumman och grillas köttsvans. Och inte vilken köttsvans som helst utan en oxfilé av den billigare lockvaran från Willys.

Oj, vad det ska bli gott!

Hinner nog inte mer något mer bloggande idag är jag rädd.

Heddå på er!

1 kommentar:

  1. Verkar ha varit en fullmatad och trevlig söndag med både jobb som ngn annan utfört och trevligt främmande.

    SvaraRadera