18 april 2010

Sovdags

Godkväll medborgare!
Efter kvällens trädgårdsskövling med tillhörande trädgårdsarbete på tomten så var man lite trött.
Dessutom hade jag inga arbetshandskar så jag fick blåsor i händerna (Läs:nästan) av allt krattande med den fina gratiskrattan från K-rauta.
Nu ska vi bara försöka få iväg allt bråte till återvinningscentralen. Nästa lördag hade dom tydligen öppet för trädgårdsavfall.
Den helgen är min jobbarhelg och jag passar då på att sova men Emilie kommer hem då och är säkert jättesugen på att hjälpa sin lilla pappa med trädgården.
Vi ska även ta ner häcken, inte den mot gatan, utan den andra som även den lider av en sjukdom efter vinters 3 meter snö, han ser allt annat än frisk ut stackarn.

Middagen idag bestod utav en helstekt rostbiff fint skuren i skivor, potatisgratäng och så förstås ett gäng slokande gröna sparrisar.

Sen blev det soffan och ivrigt TV-tittande för maken och mej. Vi såg på Wallander, Täckmanteln. Rolf poppade popcorn och hällde upp i varsina små plastskålar.
Omtänksam som han är, popcorn som är så gott!
Att vi hade varsin skål är mest av praktiska skäl. Vi sitter långt ifrån varandra i soffan och då är det enklast varsin bytta att gräva i.

Nu ska jag strax avsluta denna helg med att gå och lägga mej. Nästa vecka är en intensiv vecka för mej.
Jobbar måndag, tisdag och hela helgen.
Sen blir det nog några möten och en utbildningsdag på det.
Men det blir roligt också eftersom Emilie kommer hem på torsdag, om det går några plan från Malmö.
Få se vad den där jäkla vulkanen fortsätter med.

Alla barn som föds på Island nu kommer förresten att heta Askungen i mellannamn, Visste ni det?

Hoppas ni haft en lika skön helg som jag!

Godnatt!

1 kommentar:

  1. Oj Oj vad ni jobbar på helgerna. Då ska man väl vila och ta det lugnt,eller??

    SvaraRadera