30 april 2010

Mina favoriter












































Här kommer lite bilder från eftermiddagen. Erika överraskade sin trötta mamma med en fin bukett vitsippor plockade på vår baksida.
Hon hade den här gången plockat blommorna med lååånga skaft inte som hon gjorde för 20 år sen. Då kom hon bara med blomman i sin lilla hand.

Gustav gillar verkligen våran nästintill gräsfria s.k trädgård. Han gräver, skuttar, rullar sig i jorden.
Han är mycket mysig att få in sen. Min säng ser numera ut som ett grustag.
Men det gör inget, det finns dammsugare.

I morgon kommer Emilie hem igen. Hon kom på att hon har en s.k hemtenta på fredag och den kan med andra ord göras i vilket hem som helst.
Kul att hon väljer föräldrahemmet!

Nu har Erika åkt till Willys, idag är det inventering. Därför jobbar hon länge idag mellan 18-00.
Lille Rolf stack ner till båten för att fixa lite och själv sitter jag här alldeles allena med en godisskål på behörigt nåavstånd, Macen i knät och snart Håkans bar i repris på TV-apparaten.

Just ja! Det är Valborg.....är det struntar jag i. Jag kan titta på våran alldeles egna brasa senare ikväll, i braskaminen.

Hoppas ni får en trevlig fredag med eller utan brasor!

1 kommentar:

  1. Men hallå!! Såklart att du ska ner på brasan och kolla in de lokala kändisarna i Bro.

    SvaraRadera