26 april 2010

Surprice!


Min lille man samlar pluspoäng!
Rolf slutar aldrig att förvåna mej.
I kväll efter middagen som för övrigt var en god lasagne signerad Ewa så var det sommardäcksbyte på firmabilen.
Rätt var det var så stack han in sin söta nuna genom dörren med två Magnumglassar.

Till dej och Erika sa han glatt medans han slafsade i sej en egen Magnum.

Jag lägger min i frysen sa jag.
Vill du inte ha? frågade han rejält besviken.

Jovisst, sa jag och öppnade den lilla lådan och åt för glatta livet. Fast jag kan erkänna att jag var ganska mätt och hade föredragit att sparat den till senare.

Tror jag ska sjunga en liten trudelutt: Han är min man, och jag vet han gör så gott han kan!
(Ni vet den som Helen Sjöholm brukar bräka ur sej.....)

1 kommentar:

  1. Men du det var väl snällt. Han hade ju faktiskt kunnat köpt en glass till sig och ätit upp den på väg hem, ha ha.

    SvaraRadera