11 april 2010

Dagens lunch


I dag har det inte hänt mycket!
Rolf har däremot jobbat på bra. Först var han ner till båten en sväng och la på ett lager fernissa till. Tror det är det 5:e lagret, han blir aldrig nöjd!
Väl hemma igen så brassade han lite korv med bröd till lunch.
Tack det var gott och speciellt eftersom jag började bli lite smått hungrig.
Sen for han ut och letade fram sommardäcken till Renaultparken.
Tyvärr är det bara Meganen som får sommardäck på sej idag. Lilla Clions sommardäck är blankslitna och vi måste därför införskaffa nya.
Kul utgift så här mitt i månaden.
Eller förresten Emilie......är det inte din bil???
Nu skoja jag bara Emilie, du behöver inte bli sur!
Mamma din är på sitt skojigaste humör idag!

Jag själv upptäckte att middagsmaten inte var påtänkt idag och stack iväg till Willys för att inhandla något grillbart.

När jag kom hem så var maken i full färd med att tvätta Meganen också. Och här snackar vi städa bil! Dammsuga, putsa fönster, tvätta, torka, polera.......allt!
Han är så duktig. Hoppas han tar tag i Clion också, den är väldig smutsig.

Men hur i all sin dar ska han hinna med middagen....jag börjar bli oroad att vi kommer att svälta ihjäl!

Nä, annars blir det väl så att jag får slita mej från datorn och brassa käk......man vill ju inte tyna bort direkt!

1 kommentar:

  1. Inget slår en grillad med bröd till lunch eller middag.

    SvaraRadera