26 april 2010

Kändisar på Pomona!

Igår kväll när jag kom till jobbet så var ambulansen på väg, det var en stackare gamling som hade ramlat och slagit sej illa.

Jag möter upp plingplongdroskan och ser till min stora förtjusning att det är en TV-kändis som kliver ur bilen.
Minns ni serien Sjukhuset som gick på TV3 förut (den kanske sänds fortfarande, vad vet jag?)
Det handlade om livet och händelserna på akutmottagningen på Uppsala akademiska sjukhus.
Där var det en manlig undersköterska som hette Thomas och jobbade på akuten. Han började senare som.......just det ambulanssjuksköterska.

Herregud, vad han pratade. Och vad rolig han var. Redan i hissen upp berättade han för mej att han var tvungen att sitta ner och kissa eftersom "han inte får bära tungt!"
Haha!
Väl på plats hos stackars tanten så höll han låda som 17. Han la sej ner på golvet bredvid tanten för att trösta och avleda henne, erbjöds sej sova sked med henne, samt att jag kunde adda honom på facebook. Jag skulle söka på Kungen.
Ja, han var en glädjespridare utan att vara löjlig.
Verkligen rätt man på rätt plats!

Jag fnissade länge åt allt sjukt han spottade upp!

1 kommentar:

  1. Låter som en rolig kille och helt klart rätt man på rätt plats.

    SvaraRadera