28 april 2010

Mums full i bibblan!


Här kommer en gammal favorit i repris:
"Dagens middagstips" har legat på is ett tag. Mycket beroende på att jag tycker vi äter sammalikadan mat hela tiden.
Men idag har jag något nytt att visa er:
Fläskfilé med baconpasta.
Hittade receptet på Ica Bålsta i ett s.k receptställ.


Prova gärna, det var jättegott!
Jag uteslöt champinjonerna eftersom den manliga familjedeltagare inte tycker om just den svampsorten, men äter ALL annan svamp!
Märkligt fenomen....



Nu till övriga intressanta iakttagelser. Var i väg på möte på jobbet som ni redan vet.
Allt gick snabbt, smidigt och utan konstigheter.
Vi kommer att jobba på som vanligt. Enda skillnaden blir att vi i Attendo huset blir husbundna och bara jobbar där. Men vi kommer få hjälp av 4 husets personal, sjuksköterska och soc.psykiatrigruppen. (Haha, jag skrev fel, blev soc.psykiatrituppen!!!)
Som vi jobbar nu alltså!
En annan skillnad är arbetsuniformen, Attendo har en kommunen har en annan.

Nu ska jag snart packa ihop, stänga luckan på Macen och rulla till Bålsta, för andra gången idag!

Ha det så bra!
Kram


1 kommentar:

  1. Men det var ju bra att det inte blir större skillander. Kanske du toll och med får ha en sån där fin dress med mönster härifrån USA???

    SvaraRadera