24 april 2010

Trött i mössan

Mössan är på, alltså min tröttmössa. Den kommer inte att tas av förrens tidigast 14.00!
Finns absolut ingenting att säga om nattens händelser inatt.
Hände inte ett piss! (Eller var det just kanske det det gjorde?)
När jag kom ut till bilen upptäckte jag att det var is på rutorna, bara att skrapa. Precis som jag gjort ett antal gånger tidigare den här hemska, katastrofala vintern.
-2 grader i Bålsta men ju längre jag kom på min resa och efter ca 10 minuters åkande söderut så visade termometern.....+1 grad. Jippie, rena sommaren! Blanda paraplydrinkar och fram med brassestolen!

Tror iofs att det kommer bli kanonväder idag, blå himmel och fågelkvitter redan.
Fågelkvitter är det däremot inte i sovrummet, där snarkas det för fullt.
Blir att sätta en armbåge i sidan på maken så man får sova ostört.
Han ska iaf upp snart, trädgårdsarbete står på Rolfs "Att-göra-lista" idag.
Jag hade ju oturen att jobba just den helgen vi skulle fortsätta vårt arbete med skövling av tomten.
Himla otur.......(läses gärna med en gnutta ironi)

Nu frukost sedan sova en stund!

Godnatt folks.......

1 kommentar:

  1. Fy sjutton för att skrapa rutorna. Tycker faktiskt att ni har gjort det så det räcker därhemma denna vinter. Jag förstår att du är jätteledsen för att du inte kan röja i trädgården. Du får väl be Roffe spara lite jobb åt dig, ha ha.

    SvaraRadera