22 april 2010

Lunch med lis

Erika och jag har varit i Bålsta och ätit lunchbuffé.
Det var ca 5 lätter på kinarestaurangen och så lis förstås.
Vi provade allihopa utom dom friterade bläckfiskarna.
Billigt var det också, 80:- och då ingick kaffe som vi avböjde vänligt men bestämt.
Kaffet intogs 5 minuter senare på Cafe Valhall i centrum, jag ville ha en sån där latte istället!

Träffade min bästaste sjuksyster Anne fra Norge med sin söta dotter Leia på parkeringen. Vi ska jobba hela helgen utom på fredag då hon tagit semester.

Hände något mycket märkligt med vår TV innan vi åkte till Bålsta. Jag brukar lyssna på radion genom digitalboxen på dagarna. Hade Rix Fm på när jag plötsligt hör att det är Ronja Rövardotter som pratar. Går in och upptäcker att nu är TV´n på och kanal TV 1000 Nordic. Och där sändes just precis....Ronja Rövardotter.
Fattar inte riktigt hur det har gått till. Man måste alltså ta fjärrkontrollen till digitalboxen, ändra från Radiokanaler till TV-kanaler och bläddra fram till kanal 14 för att komma till filmkanalerna.
Vem har gjort det???

Kan vara morfar som busar igen.....han tyckte nog att vi skulle titta på Ronja istället för att lyssna på Rix Fm.
Eller så spökar det i Pettssonska Palatset.

Nu ska Erika strax åka till jobbet, hon jobbar 16-21.15 idag.

Och Emilie sitter på bussen på väg från Malmö. Ikväll är hela familjen samlad igen......
UNDERBART!

Nu mot tvättmaskinen.

Hej på en stund

1 kommentar:

  1. Vet du va?? Det var precis det jag tänkte på. Att det kanske var Arild som tyckte du skulle kolla på Ronja lite.

    SvaraRadera