19 april 2010

Inkentinken

Dagen har förflutit på i ett lugnt, avkopplande tempo. Precis som jag vill ha det. Inga större katastrofer. Jag har pratat med min vän Marie i telefonen i.....drygt en timme.
Den kvinnan kan prata och jag är ju inte så dålig på det jag heller.

Vilade mej i form lite mitt på dagen. Drömde lite underligt som alltid. Jag var på medarbetarsamtal hos min chef. Det skedde i hennes sovrum! Hon tyckte nog jag var tråkig för hon somnade bums och sen satt jag där med min nyopererade vänsterfot. Jag gick på kryckor men var inte sjukskriven. Vaknade kallsvettig för att upptäcka att jag inte alls var nyopererad utan bara hemskt fikasugen.

Kaffets intogs på trappen ute med en kelsjuk kisse som sällskap.

Nu har jag varit till Willys och handlat så jag klarar mej inför mina sovdagar.
I entrén stod dessa jävligt jobbiga telefonförsäljare....."Hej Fröken, vad ringer ni med?" frågade en långhårig pojke på max 20 år.
Fröken svarade jag glatt, jo fröken ringer med en telefon!
Ja, den har man ju inte hört förut svarade surkartet och vände sej om.

Vilken tråkmåns! Dessutom hade han kortbrallor på sej också, är det sommar redan?

Nu ska jag snart påbörja middagen, idag blir det en favorit i repris. Nämligen Mangokyckling!
Alla gör vågen NU!

2 kommentarer:

  1. Ha! Vad roligt, för här blir det mango/curry kyckling i grytform!
    Sandra.
    Ps. Bra svarat. Dom är asjobbiga dom där telesäljarna. Ds.

    SvaraRadera
  2. Ha Ha men du vet. Den där stackarn kanske redan hade hört det där 20 ggr idag? Men å andra sidan om han gjort det så borde han ändra sin fråga på ngt sätt.

    SvaraRadera