11 april 2010

Jappadappadoooo!















Nu är krillsessången här!

Ja, ni hörde rätt......GRILLSÄSONGEN!

Sol, varmt, härligt och grillmästarn står vid grillen och vänder entrecoten med varsam hand.
Precis som alla andra år.

Idag grillades det även sparris och fint halverade tomater på tvären.

Vi åt inomhus eftersom det inte var så himlas varmt till att sitta ute. Och sen så har inte utemöblerna kommit fram ännu.
Men det är på G som vi säger i branschen!

Gustav har vårkänslor och skuttar glatt i gräset och i träden. Idag låg han länge, stilla på rygg på gräsmattan och stirrade rätt upp i skyn.......den killen kan det där med att softa.
När han vilat klart klippte han en liten grön pippi och smaskade glatt i sej......sen behövde inte han äta mer idag.

Jag har varit hos ensamma Torsten i kväll. Han skuttade också glatt ut för en liten nattpink. Sen vräkte han i sej en hel påse Friskies med kycklingsmak, 3 godisar och lite torrfoder.
Nu kan han sova mätt och belåten och nypinkad tills jag kommer i morgon förmiddag och släpper ut han igen.

I morgon är då min en veckas långledighet slut. Gick undan som sjutton den här gången.
Nu väntar tre nätters jobb och säkert en del möten med mer information från min nya arbetsgivare.

Dags att sova klockan börjar bli mycket. Faktiskt lite mer än sist jag tittade...

Godnatt med er allihopa ute i världen!

2 kommentarer:

  1. Visst är det väl härligt med vår, sommar och grillning. Det är ngt visst med att grillröken står som Lutzen dimman.

    SvaraRadera
  2. FAN VAD GOTTTTT!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera