12 november 2010

Internetskit del 2


Emilie kom på besök. Med sej i väskan hade hon sin lilla rosa dator med det lilla rosa mobila bredbandet.
Tack gode gud, nu kan man surfa igen.

Men innan jag satte mej framför datorn så åkte vi till Willys för fredagshandling.
Det är ju planerat ett fredagsmys i 110 här i Palatset ikväll.
Hemgjorda chilenska piroger och sallad till middag. Jogge slutar 16.00 och sen kommer han hit och ställer sej vid karotterna.
Jag tittar på, kanske med ett glas vin i handen.....

Efter delikat middag med tända ljus och skön bakgrundsmusik landar vi i soffan.
Alla utom Jogge för han ska jobba igen den stackarn.
Jag har lovat att ungdomarna slipper disken, den tar jag hand om.
Man får vara lite snäll i juletid.

Vid 20.00 dukar vi fram ost, kex och gröna vindruvor på vårt minimala soffbord.
Här tror jag att det ska drickas vitt vin. Till middagen kan det bli rött. Svåra val här i livet.

Ja, det var väl allt so far.......

Nu är det fredagsmys......hoppas inte föräldrarna stör......lalllalalalllalalallla....und so weiter.



1 kommentar:

  1. Men va sjutton kan ingen kundsupport hjälpa till med ert internet? Herregud det ska ju fungera.

    SvaraRadera