25 november 2010

Staken riggad!


Heppa!

Idag hade jag inte ens planerat att ta mej ut i snöovädret.
Men efter en liten kylskåpsinventering så insåg jag att det var bara att inviga dom nya stövlarna och ge mej ut i det härliga vintervädret med snorhala vägar.

Det tog en kvart att hitta bilen som var täckt med cirka 1 decimeter härlig, fin, vit snö.
Sen var det bara att borsta och skrapa. Hann bli mörkt innan jag kom iväg.
Handlade på Willys och tog mej snabbt som attan hem igen. Jag frös och var sur men fötterna var iaf torra och varma!
Ett kanonköp!
Alltid något att vara glad för.

Lagade något riktigt smaskigt som skulle få maken att gå i spinn.
Nämligen stekt fläsk med löksås, och sen kokt potatis till.
Åå, vad han åt och åååå vad glad han blev, riktig fet husmanskost.

Har pysslat lite också som ni ser på bilden.
Nu till Dagens Tävling:
Finn fem fel!

Den som först svara rätt får själv komma hit och flytta på ljusen.
Hade som ni säkert redan vet endast betyg 2 i matte.

Ja, så var det med det!

Nu har vi druckit glögg och brasan sprakar på hemtrevligt.







1 kommentar:

  1. Alla ljusen är på fel plats och den sista rosetten är åt fel håll än dom andra! Jag vann va?

    SvaraRadera