17 november 2010

På rymmen


Blev lite si och så med sömnen idag! Anledningen till det stavas K,A,T,T......katt på rymmen!
Gustav ville gå ut igen precis när jag skulle krypa ner i varma sängen.
Det var kallt ute, 3 minus och Prinsen gillar inte kyla.

Jag ställde alarmet på en timme framåt, gick upp och var säker på att kraken skulle sitta där stelfrusen och jama.
Men inte satt han där, jag börja ana oråd!
Somnade om för att göra samma procedur igen, med samma resultat, ingen katt.
Och igen, och igen och igen.........

Klockan 13.00 gav jag upp, klädde på mej Ullaredsmysdressen och gick ut.
Ropade, pep med favoritpipmusen men ingen Gustav!
Gick in och förberedde mej på det värsta, då.....då plötsligt hör jag en välbekant stämma....MJAUUUUUUUUUUUUU!

Han kom in kelen men inte alls så kall. Undrar vad han har varit någonstans. Vi myste och sen så somnade han skönt i min säng, jag lurade till en stund jag med.

Nu har Lotta varit här på fika och pratstund. Jag håller på att rodda runt med släkten så att inte Gustav får vara själv så mycket när vi åker till Budapest.
Som tur är så har Lotta egna katter så hon vet hur orolig och mammig man är som kattälskare!

Snart middagstök och sedan lite mera vila inför nattens arbete.

1 kommentar:

  1. Ja du ser är det inte barnen man ska vara vaken och orora sig för så är det djuren.

    SvaraRadera