7 november 2010

Segsöndag


Helgen börjar lida mot sitt slut. Idag har det inte hänt något upphetsande direkt.
Jag for iväg till Kungsängens sporthall för att få min dos av innebandy tillfredsställt.
Tittade på två perioder av Kungsängen-Salem, en fartfylld tillställning med massor av sköna mål.
Det stod 9-3 till Kungsängen när jag åkte hemåt.
Kändes lite konstigt att sitta där i Kungsängens sporthall och heja på just Kungsängen.
Det har ju tidigare varit våra ärkerivaler. Men nu har vi ett samarbete med KIF-en på herrsidan.
Så dom spelare i Bro IK´s herrlag som springer fortast, har bästa tekniken och vill träna som galningar har flyttats över till Kungsängen som satsar denna säsong i division 2.
För dom som inte springer så fort eller inte vill satsa järnet så blir man kvar i Broiken som även denna säsong spelar i division 3.

För Kungsängen går det kanon, dom leder serien, för Bro går det lite sämre dom ligger på nedre halvan av tabellen.

Det var väl matnyttig information jag kom med så här på kvällskvisten?

Nu tittar jag på Beck-Gamen samtidigt som jag bloggar. Går utmärkt, filmen har man sett ett antal gånger så jag lyssnar bara med ett öra.

I morgon är det arbete för mej, två nätter och sen lite ledigt igen. Jag gillar mina lediga dagar!
Nu dags för lite the, tror jag.
Godnatt på er!





2 kommentarer:

  1. ja, du.. Jobba lär du få göra...lämnar över ansvaret på dig å gråter inte det minsta...
    Vi måste nog se till att det blir ordning på bygget å de snaraste!

    SvaraRadera
  2. Natti natti på dig. Fast jag har några timmar kvar innan det är dags att sova och du nog är på väg upp snart.

    SvaraRadera