26 november 2010

Musjakt, del 3


Tack för era tips om husmusen ska fångas in.

Att spruta vatten på den är omöjligt. Där den är under Ikeas Malmbyråer så är själva sockeln ett bra gömställe.
Där kommer jag inte åt nu.
I kväll när maken kommer hem så ska vi flytta på TV´n och dra ut byråarna.

Suttit still har jag gjort hela dagen och Mästerjägaren himself också som ni ser!
Jag har inte hört ett knäpp därifrån.

Han rör inte en fena för att visa minsta intresse att leta fram musen. Därför tror och hoppas jag är den har avlidit där bakom.

Han kan ju ha flyttat på sej när jag sov på förmiddagen.
Men var skulle han i så fall vara.
Jag har lyft upp allt vi har från golvet och alla dörrar är stängda.
Bakom frysbox, vinkyl, TV´n är enda platserna i så fall.

Jakten på musen fortsätter............


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar