26 november 2010

Oinbjuden nattgäst!

Vi har nu i en timme mellan 03.00 och 04.00 ägnat oss åt......MUSJAKT!
Gustav var så vänlig att bära in en musjävel, den här gången live and kicking.
Och jag förbannar mej själv att jag INTE tittade om han hade något i truten när jag för femtielfte gången öppnade dörren.

Han lekte lite med den ett tag under våran säng (urk!) för att sedan sätta sej bekvämt tillbakalutad mot väggen för att beskåda när husse kröp på alla fyra med ficklampa för att försöka få fram musen ur vår garderob (urk,urk!)

Klockan 4.00 gav vi upp! Då hade den lite lätt trötta jägaren redan somnat på golvet.
Ganska ointresserad av den gömda musen.

Musen befinner sej nu bakom TV´n, sitter gömd där och vägrar komma fram.
Gustav bryr sej inte. Rolf har åkt till jobbet och jag har låst in mej i sovrummet, tejpat silvertejp på springan mellan dörren och tröskeln.
Vill inte ha musen här inne igen, nej men nej tack!
Har hört att möss kan ta sej in på ett par millimeter....
Fattar ni?

DET ÄR EN LEVANDE, ÄCKLIG MUS I VÅRT HUS!

Nu hoppas jag kunna somna om och vakna och se att Gustav har lyckats få fram musen och dödat den.
Skyffla upp likdelar får jag vara tvungen att klara av........(urk,urk,urk!)

Jag tackar gud att inte det här hände när Erika var själv med Gustav!

Godnatt!

2 kommentarer:

  1. ja tack gud för det.

    SvaraRadera
  2. Herregud vad ni roar er på nätterna då. Säger bara fy och usch.

    SvaraRadera