15 november 2010

Snöblandat......

Hemma igen. Allt gick bra och detta var bara en rutinundersökning.
Nu har jag vilat en stund med Gustav på magen som en härlig kamin.
Klarar inte av att gå upp så tidigt på morgnarna, attans vad trött jag blir!
När man tittar ut nu så är det ingen vacker syn, det kommer något slags snöblandat regn från himlen.
Riktigt blött och äckligt, kunde lika gärna varit kvar däruppe.

Pratade med Emilie nyss, hon är ju åter i studentlägenheten i Rosengård.
Hon var så där lagom irriterad. I morse hade hon upptäckt blåsor i taket som dessutom kändes fuktiga.
Hon ringde fastighetsskötaren som skickade någon citat "lallare" för att komma och konstatera att det med all säkerhet var en fuktskada från lägenheten ovanpå.
Är det så, så måste Emilie evakueras till en annan lägenhet medans dom fixar skadan.
Kan ta tid, och att flytta är inte det roligaste. Speciellt inte om man är helt ensam.
Men dom måste, tycker jag ha personal som fixar allt det praktiska åt henne mitt lilla ensamma flickebarn i storstaden.
Annars rycker mamma ut och skäller ut dom!!!

Nu måste jag till Willys och fylla på förråden. Har inte den minsta lust att ge mej ut i detta pissväder.

Regnrock, moonboots och sydväst skulle behövas och kanske ett jäkla bra humör!
Saknar allt ovanstående just för tillfället.


2 kommentarer:

  1. Herregud vad jobbigt om det är en vattenskada hos Emilie. Men som sagt de borde ju ha folk som fixar allt praktiskt.

    SvaraRadera
  2. Kära nära kollega!
    Aldrig att du saknar bra humör!! Det är bara tillfälligt...Du e ju min energikick när det känns som mörkast!!!
    Kram från hon som jobbar när inte du gör det!!!

    SvaraRadera