26 november 2010

Billig katt!





Vaknade vid 8.00 och var på ett uselt humör, gillar inte att ha möss i huset, inte levande i alla fall.



Gustav märker att jag att sur, han är gosigare än vanligt. Och ja, jag tycker synd om honom. Det är hans instinkt och det är mycket snö ute.
Han ville helt enkelt leka torrskodd med musen. Han äter aldrig möss utan bara lattjar med dom tills dom avlider en smärtsam död.

Den stackars vettskrämda musen sitter alltså och trycker bakom byråarna. Ser stökigt ut på bilden, beror naturligtvis på att jag plockade bort och drog fram sladdar i natt när den stora jakten var igång i natt.

Tycker synd om Rolf också, han hann sova en halvtimme innan det var dags att stiga upp igen.
Tycker också synd om den stackars musen. Vettskrämd, hungrig, törstig och långt från sin mamma och pappa kanske.

Lyste på han med ficklampa och förklarade att jag öppnar dörren så kan du springa hem. Jag lovade att låsa in jägaren.
Men han verkar inte fatta, vi talar nog inte samma språk.

Han dör nog snart, han kan ju omöjligt sitta där hur länge som helst.

Är det någon som vet hur länge en mus klarar sej utan vatten och bröd?


2 kommentarer:

  1. Länge tyvärr ta en vatten spray flaska och spruta på honom sen säger du till herr gustav att bära ut musen

    SvaraRadera
  2. Ingen aning. Men om du låser in Gustav ett tag och du bara sätter dig still i soffan. Så kanske musen kommer fram???

    SvaraRadera