8 november 2010

Mot joppet!


Godkväll i slott och kojor!
Nu har flickebarnet/studenten åkt hem till pojkvännen så då får jag ha mitt lilla skötebarn, datorn i fred.
I kväll så stack jag likt en oljad blixt till Kungsängen och hämtade upp Erika på jobbet. Sen med farlig fart till Bålsta för ett återbesök hos optikern.
Vi hade gott om tid så vi unnade oss en fika på cafeét innan klockan hann bli 18.00.
Den här gången ska hon få testa ytterligare ett annan sorts linser, hoppas dom kommer att funka bättre.
Väl hemma igen så hade jag förberett likt en TV-kock kvällens middag.
Erika och jag åt parmesanlax med pressad potatis. Maken fick vanlig kall, gravad lax. Han har lite svårt för parmesanlax, han tycker den blir torr och tråkig.
Don efter person!
Oj, så gott det var, jag älskar den här parmesanlaxen.
Jag skulle inte klara mej utan parmesan........grrrrr!
Nu ska jag strax åka till jobbet, två nätters hårt arbete väntar.
Har förresten glömt att berätta att det spökar redigt på mitt hus på jobbet!
Så coolt, kan berätta mer sedan nu hinner jag inte!
Men det var riktigt spännande förra veckan......ledtråd: hasande steg i natten!



1 kommentar:

  1. Spöken på jobbet det låter lite häftigt tycker jag och sånt gillar väl du??

    SvaraRadera