30 november 2010

Lugn eftermiddag


Då har man varit hos lilla mamma en stund. Där var det som vanligt klackarna i taket och humöret på topp!
Vi fikade, mekade med en blinkande telefon som är ett stort orosmoment.
Fick inte stopp på blinkningarna jag heller utan tog helt enkelt bort batterierna.
Då slutade det att blinka och mamma kan kanske sova gott i natt.

Hemma igen hos en söt kisse. Jag tog med en kvarts rask promenad i 5,3 kilometers hastighet (det är fort)
Använde stavarna i dag, gick bättre och balansen var lättare att hålla.
Bandet är ganska smalt så det gäller att ha lite kontroll vat man sätter fötterna. Men som sagt med stavarna gick det mycket bra.

Ser säkert skitroligt ut. Jag blev svettig, flåsig och trött.
Men efter en dusch så känns det toppen, tänk om jag får träningsvärk?

Ringde nyss till Viasat Kundsupport, vi har problem med att det byts kanal själv alltsom oftast här hemma.
Ingen trycker alltså på fjärrkontrollen utan den byter alldeles på egen hand.
Igår tyckte den att vi skulle titta på Aktuellt istället för Svenska Hollywoodfruar...

Killen på support var nog inte den ljusaste kritan i kritasken. Han fattade ingenting och trodde inte ens på mej.
Frågade bara om det var ett problem?
Jag skoja och sa att det kanske var ett spöke i huset och att det inte direkt var något större problem med att dekodern gör så. Utan jag ville bara höra efter.

Skit samma, vi får väl ha det så.

Nu ska jag fortsätta att göra ingenting, eller förresten jag kanske ska ringa till Emilie...



2 kommentarer:

  1. Det är faktiskt mer teknik än man tror att gå på löpband. Men du kommer in i snitsen om ett tag.
    Skumt det där med byte av kanalerna. Det är kanske ngn som vill er ngt??

    SvaraRadera
  2. Hej Eva!

    Låter inte som ett vanligt problem du har med att boxen byter kanal av sig själv. Du får gärna maila mig ditt abonnentnummer, så kan vi kolla på problemet.

    helena@viasat.se

    Mvh Helena Ceder Viasat

    SvaraRadera