9 november 2010

Nigella Lawson is in da house




Idag så fick då lilla maken äntligen skotta snö igen.
En utav hans favoritsysselsättningar faktiskt!
Efter 20 minuter kom han in stelfrusen, blöt och svordomarna stod som spön i backen.
Han tyckte vi skulle emigrera till värmen.
Är inte sen att hålla med.
Tillbringa vinterhalvåret på varmare breddgrader?
Jatack!

Men jag har ju 177 månader kvar att jobba, enligt mitt senaste pensionsrapport.
Kändes sådär....177 månader? Är det bra eller dåligt?
Varför skriver dom sådan information?

Ikväll lekte jag Nigella Lawson i köket och gjorde ugnsgrillade kycklinglår med ugnsrostade grönsaker.
En liten klick hemgjord tzatziki och en skopa oliver gjorde liksom pricken över i:et.

Nu ska jag strax slira i väg till jobbet. Snön har vräkt ner idag och jag har en föraning om att det
kan vara lite halvhalt på vägarna.


1 kommentar:

  1. Ja det är nog en bra idè att emigrera till värmen under vinterhalvåret. Själv har jag just checkat in i Memphis och det är ca 20 grader nu kl halv 6. Härligt, eller hur?

    SvaraRadera