23 maj 2011

Dagens middag


Dagens middag i Pettssonska idag var en favorit, i alla fall för mej. Detta är en köttfärsgulasch serverad med bulgur och en klick gräddfil.
Till Potatis-Per hade jag kokat en hel kastrull torr och trist potatis.
Den här gången hade jag lyckats med kryddningen också tror jag. Maken greppade inte saltkaret en endaste gång!
Prova att göra den här, den är jättegod och enkel som attan att vispa i hop.
Receptet hittar du här, kanske om det funkar att länka. Jag är inte så bra på sånt! Behöver en lektion eller två av dej Jessica, dataproffset!

http://www.alltommat.se/recept/Gulasch-med-kottfars-11060

Annars har jag inte gjort så mycket ansträngande idag. Plockat en fästing på Gustav, tittat på Tv, pratat med Micke som kom på besök en snabbis nu på kvällen. Han tyckte vi skulle åka på kanalbåtssemester i England. Visst lät det kul, men jag vet inte. Ganska dyrt var det också att hyra en sån 20 meter lång pråm. Sen tillkommer flygresan över.
Tyckte det lät vingligt, den är smalare en Nari.
Tänk om vi kantrar! Nej, jag tror jag håller mej på landbacken, där trivs jag bäst!

1 kommentar:

  1. Åh, kanalbåtsemester! Det låter jättemysigt tycker jag! Har sett reportage om det på tv för en massa år sen, och tänkt på det sen dess! Fast jag tror det var i Frankrike... eller jag vet inte riktigt, vackert var det i alla fall!

    SvaraRadera