30 maj 2011

I morgon kommer hon hem!!!



Godmorgon på er mitt på blanka eftermiddagen!
Jag är glad att jag inte har några som helst problem med sömnen. Jag skulle nog kunna sova hur länge som helst.
Idag klev jag upp vid 14.00 tiden.

Nattens arbete var av varierad karaktär. Lite så där lagom att göra. En del valde att sova skönt och tryggt i sina sängar medans vissa inte hade den minsta lust att sova.
Och när man har tråkigt och inte kan sova då trycker man på larmknappen. Så lite väl mycket larm var det ett par timmar, men det är smällar man får ta.

Vi hade som ni redan sett finbesök också. Annes bedårande lilla valp Lotta kom på visit.
Jag fick först gosa alldeles ensam med henne i mitt hus. Vi satt på golvet och åt godis. Ja, inte jag. Jag har lite svårt för sånt där hundgodis.
Men Lotta satt fint bredvid mej och high fivade frenestiskt!
Hon är så söt så man smälter, å vad jag tycker om henne!

Stannade och köpte med mej lite färska frallor hos Bageri Mazarin när jag åkte hem.
Så jag åt en riktigt god frukost innan jag stupade i säng.
Nu är det snart dags för dagens tristaste inslag, matlagning!
Grävde långt ner i frysen och hittade ett paket köttfärs, perfekt då blir det köttfärssås och spaghetti idag.

Just nu sitter Emilie och gör sin förhoppningsvis sista tenta på väldigt länge.
Jag håller tummar och tår för att det ska gå bra! Och det är klart det gör!
I morgon kommer hon hem för att stanna hela sommaren. Det ska bli underbart att ha henne hemma igen.
Tänk vad 5 terminer har gått fort. Snart är hon färdig Fastighetsmäklare, bara 10 veckors praktik först.
Helt sjukt! Minns det som igår när hon stod i hallen med fullpackade resväskor och skulle ta tåget till Malmö. Det var den 17 januari 2009, oj vad jag grät och hon med.....

Nej, vad säger ni....? Dags att börja fräsa köttfärs.....fy så trist. Skulle vilja ha en sån där lucka i köksväggen som man bara kunde öppna och vips, där stod två tallrikar med färdiglagad mat!
Kan man köpa sån någonstans?


1 kommentar: